Firmy biznes premium w sieci Plastech.pl

backgound

Co łączy opakowania papierosów i mleka w proszku?


Zestawienie popularnej używki i żywności dla niemowląt wydawałoby się na pozór dziwaczne – gdyby nie to, że w obu przypadkach wprowadzone zostały ostatnio ograniczenia w wyglądzie opakowań tych produktów.

Pod koniec maja władze Irlandii poinformowały o zamiarze wprowadzenia jednolitych opakowań papierosów – oznacza to, że wszystkie paczki papierosów będą miały jednolitą szatę graficzną, a odbiorca zamiast znanego logo zobaczy przede wszystkim ostrzeżenia przed skutkami palenia. Podobne restrykcje wprowadziła już Australia, gdzie tak od grudnia 2012 roku wyglądają paczki papierosów:

papierosy

Natomiast w tym tygodniu Parlament Europejski uchwalił nowe prawo regulujące wygląd opakowań żywności dla osób o specjalnych zastosowaniach. Dotyczy to między innymi mleka w proszku, którego etykiety nie będą mogły zawierać zdjęć niemowląt. Zdaniem europarlamentarzystów, opakowania tego typu mogą zniechęcać matki do karmienia naturalnego:

papierosy

Obie regulacje dobrze pokazują, jak duże znaczenie ma współcześnie funkcja marketingowa opakowań. Zwolennicy nowych przepisów wykazują, że wygląd opakowania znacząco oddziałuje na konsumentów. Jak twierdzą, nie tylko kupujemy wzrokiem, ale też poddajemy się presji obrazów w codziennych zachowaniach. Prawne sterowanie designem opakowań nie podoba się oczywiście producentom, zwłaszcza działającym w branży tytoniowej, ale tylko potwierdza ogromną rolę atrakcyjnego opakowania w sprzedaży produktów.